Image Systems säkerställer kortfristig finansiering och arbetar med långsiktig lösning

Linköping den 17 april 2013

Image Systems har säkerställt kortfristig finansiering per den 12 april genom att erhålla lån om 16,6 Mkr från huvudägarna Tibia Konsult och Horninge. Efter återbetalning av tidigare lån inklusive ränta om 6,6 Mkr har bolaget således erhållit ytterligare 10 Mkr netto. Lånet löper fram tills den 1 september 2013 på marknadsmässiga villkor med en årsränta om 15 procent.
Bolaget fortsätter arbetet med att säkerställa en långsiktig finansiering där nyemission är styrelsens huvudalternativ.
Hans Isoz, VD, telefon 070-623 40 48, e-post hans.isoz@imagesystems.se
Klas Åström, CFO, tel +46 8 546 182 23, e-post klas.astrom@imagesystems.se

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de tre affärsområdena RemaSawco, Digital Vision och Motion Analysis.

Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Storbritannien, USA, Finland och Nya Zeeland. År 2012 omsatte koncernen 133 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på imagesystems.se

###

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Image Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 april 2013.