Klas Åström slutar som CFO på Image Systems

Image Systems AB:s (publ) Chief Financial Officer (CFO) har i dag sagt upp sig från sin anställning. Han kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under uppsägningstiden för att säkerställa en ordnad övergång till dess att en ny CFO tillträder. Rekrytering av en ny CFO påbörjas omgående.

Klas Åström har varit CFO för Image Systems sedan 2008, då bolaget bestod av Digital Vision. ”Klas Åström har under sin tid på Image Systems medverkat i struktureringen av bolaget över tid och varit mycket viktig för företaget. Klas har bidragit dels som CFO men även tagit ett bredare ansvar i sin roll som medlem av koncernledningen. Jag vill tacka honom för den här tiden och önska honom all lycka till med framtida utmaningar.” kommenterar VD Johan Friberg.

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Citat

Johan Friberg, VD för Image Systems AB