Kommuniké från Årsstämma i Digital Vision AB (publ)

Pressmeddelande - 2010-06-22

Vid årsstämma i Digital Vision den 22 juni 2010  fattades huvudsakligen följande beslut:

• Resultat- och balansräkningarna för bolaget och koncernen fastställdes.
  • Ingen utdelning för året lämnas. Den ansamlade förlusten om 1,1 Mkr, balanserades i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.
  • Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Bengt Broman och Gert Schyborger samt nyval av Johan Hessius (ordförande) och Hans Isoz.
  • Årsstämman beslutade om att arvode ska utgå med 200 000 kronor till styrelsens ordförande samt 100 000 kronor vardera till övriga stämmovalda styrelseledamöter, den verkställande direktören undantagen.
  • Beslutades att omvälja Deloitte AB till revisorer för en ny mandatperiod om fyra år med Svante Forsberg som huvudansvarig revisor.
  • Årsstämman beslutade om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare.
  • Årsstämman beslutade om riktlinjer för tillsättande av valberedning och dess arbete.
  • Årsstämman beslutade om emissionsbemyndigande i enlighet med styrelsens förslag.

Solna den 22 juni 2010
Digital Vision AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bengt Broman, Vd, telefon 08 546 182 30, e-post bengt.broman@digitalvision.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Digital Vision AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 juni 2010.

Digital Vision erbjuder innovativa produkter för färgkorrigering, förbättring och restaurering av bilder samt system för överföring av bilder till digitala medier. Produkterna används globalt av ledande TV- och filmbolag samt av företag inom slutbearbetningsindustrin för färdigställande av TV-program samt spel och reklamfilm. Företaget är ledande inom digital bearbetning av bilder i 2K/4K.

Digital Vision AB grundades 1988. Koncernen består i dag av det svenska moderbolaget samt två helägda dotterbolag, Digital Vision US i Los Angeles, USA och Digital Vision UK i London, England samt ett försäljningskontor i Hong Kong. Företaget upprätthåller sin globala närvaro genom ett nätverk av kvalificerade distributörer. Digital Vision är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap-lista.

Äganderätten till alla ovan namngivna varumärken, oavsett om de är kända eller inte, tillhör deras respektive företag.