Kommuniké från årsstämma i Image Systems AB (publ)

Vid årsstämma i Image Systems AB (publ) den 8 maj 2024 fattades huvudsakligen följande beslut:

• Resultat- och balansräkningarna för bolaget och koncernen fastställdes.
  • Ingen utdelning lämnades för det gångna räkenskapsåret. Den balanserade vinsten om 99,7 Mkr balanserades i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.
  • Årsstämman beslutade att arvode ska utgå med 210 000 kronor till styrelsens ordförande samt 140 000 kronor vardera till övriga stämmovalda styrelseledamöter. Till ordföranden i revisions- och ersättningsutskotten utgår därtill ett särskilt arvode om 65 000 kronor. Stämman beslutade att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.
  • Årsstämman beslutade att omvälja styrelseledamöterna Anders Fransson (ordförande) Catharina Lagerstam, Matilda Wernhoff, Jan Molin samt Jörgen Hermansson.
  • Årsstämman fattade beslut om principer för utseende av valberedning enligt styrelsens förslag.
  • Årsstämman beslutade om riktlinjer till för ersättning till ledande befattningshavare enligt styrelsens förslag
  • Årsstämman beslutade om emissionsbemyndigande enligt styrelsens förslag

Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag som utvecklar och säljer mjukvara och system inom beröringsfri mätteknik. Verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis, och kunderna finns inom ett stort antal branscher globalt. Koncernen har cirka 70 anställda i Sverige, Finland och Norge samt säljkontor i USA, Frankrike, Israel och Kina. Huvudkontoret ligger i Linköping, Sverige. År 2023 omsatte koncernen 171 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se