Välkommen till extra bolagsstämma i Image Systems AB (publ) den 2 juli 2013

Linköping den 31 maj 2013

Med anledning av styrelsens beslut om att genomföra en företrädesemission, vilket kommunicerades tidigare denna dag, har styrelsen i Image Systems AB (publ) denna dag även fattat beslut om att utfärda kallelse till extra bolagsstämma den 2 juli 2013 klockan 10.00 i bolagets lokaler på Telefonvägen 30 i Hägersten, Stockholm.

Rätt att delta
Aktieägare som önskar delta vid stämman ska dels vara införd som ägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken onsdagen den 26 juni 2013, dels anmäla sitt deltagande och eventuellt biträde vid stämman senast klockan 12.00 onsdagen den 26 juni 2013.
Anmälan sker per brev till Image Systems AB, "Bolagsstämma", Ågatan 40, 582 22 Linköping eller per e-post till: bolagsstamma@imagesystems.se. Vid anmälan ska fullständigt namn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid, aktieinnehav samt, i förekommande fall, uppgift om ställföreträdare, ombud och biträden anges. Aktieägare får ha med sig högst två biträden vid stämman. Antalet biträden ska anmälas till bolaget på det sätt som anges ovan.

Förslag till dagordning
1.                  Öppnande av stämman.
2.                  Val av ordförande vid stämman.
3.                  Upprättande och godkännande av röstlängd.
4.                  Godkännande av dagordning.
5.                  Val av två protokolljusterare.
6.                  Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
7.                  Beslut om ändring av bolagsordningen och minskning av aktiekapitalet för täckning av förlust.
8.                  Beslut om ändring av bolagsordningen och minskning av aktiekapitalet för avsättning till fond att användas enligt beslut av bolagsstämman.
9.                  Beslut om ändring av bolagsordningen.
10.              Beslut om godkännande av styrelsens beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för aktieägarna.
11.              Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om en eller flera emissioner.
12.              Stämmans avslutande.

Övrigt
Läs hela kallelsen i bifogat pdf-dokument. Kallelsen kommer även att publiceras på bolagets hemsida www.imagesystems.se under sektionen Investor Relations/Bolagsstämma samt kungöras i Post- och Inrikes Tidningar den 4 juni 2013. Annonsering om att kallelse har skett görs i Dagens Nyheter den 4 juni 2013.

För ytterligare information
Hans Isoz, VD Image Systems: Telefon 070-623 40 48 eller mail hans.isoz@imagesystems.se
Klas Åström, CFO Image Systems: Telefon 070-973 37 44 eller mail klas.astrom@imagesystems.se

Detta pressmeddelande innehåller information som Image Systems är skyldigt att delge enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Denna information lämnades till publicering klockan 12.00 den 31 maj 2013.

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de tre affärsområdena RemaSawco, Digital Vision och Motion Analysis.

Image Systems har drygt 90 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Storbritannien, USA, Norge, Finland och Nya Zeeland. År 2012 omsatte koncernen 133 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems.se