InCoax erhåller tilläggsorder på Managed Services på 1 MSEK från den USA-baserade Fiber/LAN operatören.

InCoax har erhållit en tilläggsorder gällande mjukvaruunderhåll, drift- och plattformssupport av installerade InCoax system från den USA-baserade Fiber/LAN-operatören. Ordern uppgår till 1 miljon SEK och kommer att faktureras 2022. Intäkterna periodiseras under fyra år med start i januari 2023.

Tjänsten Managed Services för driftsatta anläggningar leder till en djupare integration med operatörens organisation. Det kompletterar vårt erbjudande av traditionella hård- och mjukvarulösningar och stärker banden mellan våra två företag”, säger Andreas Bergman, Head of Sales på InCoax Networks AB.

Denna information är sådan information som InCoax Networks AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 december 2022 kl. 11:00 (CET).

InCoax Networks AB (publ) återanvänder fastigheters befintliga koaxialkabelnät för bredbandsåtkomst i fiberinstallationer (FTTH) till världens ledande bredbandsoperatörer.
Tekniken är ett högpresterande, framtidssäkert, pålitligt, kostnadseffektivt samt smidigt komplement till fiber, som minskar installationstiden och förbättrar anslutningsgraden, för ökad digital inkludering och internetåtkomst för alla.

Tjänsten Managed Services för driftsatta anläggningar leder till en djupare integration med operatörens organisation. Det kompletterar vårt erbjudande av traditionella hård- och mjukvarulösningar och stärker banden mellan våra två företag.
Andreas Bergman, Head of Sales på InCoax Networks AB