InCoax får order från Deutsche Telenetz

Den tyska operatören Deutsche Telenetz lägger en ramorder på InCoax In:xtnd™-lösning värd 135 000 kr som ska användas i glesbygd tillsammans med en uppkoppling via radiolänk. Leverans sker under Q4.

Deutsche Telenetz väljer att i glesbygd använda radiolänk för att slippa gräva ner fiber i gatan. För att effektivt komma in i flerfamiljshus väljer de nu att använda In:xtnd som anslutningslösning i fastigheten.

”Vi har letat efter en kostnadseffektiv lösning för bredbandsutbyggnad på landsbygden och tyckte att kombinationen av FWA/radiolänk tillsammans med InCoax In:xtnd-lösningen är mycket attraktiv både för enkelheten i installationer och ur ett kostnadsperspektiv. Vi planerar nu att göra denna lösning till en del av vårt standarderbjudande.” säger Thomas Höhne VD för Deutsche Telenetz.

"Vi är glada över att samarbeta med Deutsche Telenetz och kunna erbjuda deras abonnenter i glesbygd framtidssäkrat bredband till en rimlig kostnad och ser en intressant potential för denna typ av fixed wireless access lösningar tillsammans med In:xtnd" säger Håkan Rusk, Chief Sales and Marketing Officer för InCoax.

Om In:xtnd
In:xtnd är lätt (EASY) att installera eftersom det använder byggnadens existerande kabelinfrastruktur för uppkoppling av bredbandslösningar (fiber access extension). Modemen kopplas enkelt in av användaren själv och systemet kan driftsättas i olika steg, vilket gör att den dagliga driften av exempelvis hotell och sjukhus störs minimalt. In:xtnd är snabbt (FAST), 2,5 Gbps data på varje kanal, i princip symmetriskt (lika snabb upp- som nedladdning av data). In:xtnd är smart (SMART) eftersom det använder existerande kabelnät och därmed även det miljömässigt smartare alternativet. Snabb och lätt driftsättning leder även till ökad tillgång till fastigheter och därmed flera abonnenter, samt kort tid till att tjänster kan driftsättas (short time to revenue).

Peter Carlsson, vd, InCoax Networks AB

InCoax utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtnd™ erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis ”Saving the world from complicated” på www.incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se , är bolagets Certified Adviser.