InCoax hedras i 2019 Lightwave Innovation Reviews Program

Lightwave Innovation Review Programmet tilldelar InCoax Networks en utmärkelse baserat på ett toppresultat i Lightwave Innovation Review för sin nya produktfamilj som heter In:xtnd™.

InCoax Networks AB meddelade idag att det fått en utmärkelse som honoree i 2019 års upplaga av Lightwave Innovation Reviews programmet.

Lightwave presenterar årligen Lightwave Innovation Reviews programmet som ger utmärkelser till topp-produkter och lösningar som finns inom den optiska nätverksbranschen. Stjärnpanelen av domare från tredje part innefattar branschledare och analytiker från en mängd olika tjänsteleverantörer, teknikutvecklare, branschanalytiker och journalister.

"På uppdrag av Lightwave Innovation Reviews vill jag gratulera våra honorärer”, säger Lightwave Group Publisher Alan Bergstein. "Detta prestigefyllda program gör det möjligt för Lightwave att fira och ge ett erkännande till de mest innovativa produkterna och lösningarna inom den optiska nätverksbranschen. Våra 2019 Honorees är ett utmärkt exempel på företag som har påverkan."

"Detta erkännande av innovation för vår nya In:xtnd-produkt är en uppskattad bekräftelse på vad vi har uppnått. En eftertraktad och värdefull ny lösning som hjälper operatörer såväl som fastighetsägare att leverera gigabit-tjänster på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt och ge konsumenterna tillgång till nya höghastighetsapplikationer”, säger Peter Carlsson, VD för InCoax.

Innovations Reviews bedöms utifrån följande kriterier:

•  Originalitet
  •  Innovation
  •  Positiv påverkan på kunden
  •  Hur väl ett nytt eller befintligt krav adresseras
  •  Nyhet av tillvägagångssätt
  •  Kostnadseffektivitet

In:xtnd marknadsförs för närvarande kommersiellt i Europa, baseras på MoCA Access™-standarden. Den har kapacitet för 2,5 Gbps nedladdning (2 Gbps uppladdning) och är avsedd som en förlängning av fiber för FTTB-installationer eftersom den använder de befintliga koaxialkablarna. In:xtnd kan samexistera med DOCSIS och traditionell TV, och är också användbar för 5G fixed mobile convergence.

Om Lightwave Innovation Reviews
I mer än 30 år har Lightwave (www.lightwaveonline.com) levererat tillförlitliga tekniska, applikations- och affärsinsikter till beslutsfattare på hög nivå för optisk kommunikation över hela världen. Lightwave hjälper teknikleverantörer, kommunikationsoperatörer och stora företag med en komplett och nyanserad bild av affärsmiljön för optisk kommunikation. Lightwave är en värderad informationskälla för information om FTTx, nätverk, utrustning design, MSO-optik samt för test och mätning, för företagsledare, avdelningschefer, projektledare, nätverksingenjörer och andra som gör strategiska beslut som är kritiska för företagens framgångar. Lightwave är en enhet inom PennWell Corporation.

Om programmet 2019 Lightwave Innovation Reviews
Lightwave Innovation Reviews är inne på sitt fjärde år för att erkänna och fira branschens mest unika produkter och lösningar som hjälper de professionella optiska kommunikationsverksamma världen över med att driva förbättringar och innovation inom optisk teknik. Ledande befattningshavare vid Ciena, Intel, Lumentum, LightCounting Market Research och Adva var bland tredjepartsdomarna för 2019 Innovation Reviews. Kriterier som användes i rankingen för Innovations Reviews inkluderar framförallt unik teknik och dess tillämpning, innovation, användarvänlighet, effektivitet, tillförlitlighet och bidrag till lönsamhet.

Peter Carlsson, vd, InCoax Networks AB

InCoax utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtnd™ erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis ”Saving the world from complicated” på www.incoax.comAugment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se , är Bolagets Certified Adviser.