InCoax ingår återförsäljaravtal för In:xtnd med svenska ELPA

Den svenska systemintegratören ELPA TV & Bredbandsteknik AB ingår ett utökat återförsäljaravtal med InCoax för In:xtnd på den svenska bredbandsmarknaden.

ELPA TV & Bredbandsteknik AB har ett heltäckande utbud av tjänster och produkter inom antenn-/kabel-TV, video, fiber och bredbandsområdet. ELPA har varit verksamma i branschen i över 40 år men hela tiden utvecklats i takt med tekniken. ELPA har ca 15 medarbetare och utgör Storstockholms ledande företag inom fibernät, antenn/kabel och bredbandsteknik.

ELPA inkluderar i och med det nya samarbetet In:xtnd™ i sin portfölj av lösningar för bredbandsnätverk inuti byggnader. Genom detta kan ELPA erbjuda ett eftertraktat såväl kostnads- som tidseffektivt komplement till fibernätverk baserat på existerande koaxialkablar. Med ELPAs långa erfarenhet från branschen och stora lokala kontaktnät med fastighetsägare och bostadsrättsföreningar kan In:xtnd rullas ut i hela Storstockholm och Mälardalen.

”Många fastighetsägare och bostadsrättsföreningar drar sig för större ingrepp i fastigheten. Med hjälp av In:xtnd kan vi erbjuda dem en snabb utrullning med minimal påverkan på de boende. De kan behålla befintliga TV-tjänster eller gå över till IP-TV och dessutom få Internetaccess med en bandbredd upp till 1Gbps. ELPA kommer att finnas med längs med hela resan, från första installation till att erbjuda löpande support till de boende. Vi ser ett stort intresse för denna typ av kostnadseffektiva lösningar”, säger Bertil Önnestam, VD och ägare av ELPA.

"Vi är mycket glada över att samarbeta med en så erfaren och kompetent partner som ELPA. Vi har sett ett stort intresse från många bostadsrättsföreningar och fastighetsägare i Mälardalen som ännu inte uppgraderat sitt fastighetsnät. Med ELPAs långa erfarenhet av antenn/kabel och bredbandsteknik kan vi nu erbjuda dem en trygg och säker installation med lokala servicetekniker. Vi kommer att gemensamt med ELPA och andra samarbetspartners genomföra flera marknadsaktiviteter den kommande tiden", säger Håkan Rusk, Chief Sales and Marketing Officer för InCoax.

Om In:xtnd
In:xtnd är lätt (EASY) att installera eftersom det använder byggnadens existerande kabelinfrastruktur för uppkoppling av bredbandslösningar (fiber access extension). Modemen kopplas enkelt in av användaren själv och systemet kan driftsättas i olika steg, vilket gör att den dagliga driften av exempelvis hotell och sjukhus störs minimalt. In:xtnd är snabbt (FAST), 2,5 Gbps data på varje kanal, i princip symmetriskt (lika snabb upp- som nedladdning av data). In:xtnd är smart (SMART) eftersom det använder existerande kabelnät och därmed även det miljömässigt smartare alternativet. Snabb och lätt driftsättning leder även till ökad tillgång till fastigheter och därmed flera abonnenter, samt kort tid till att tjänster kan driftsättas (short time to revenue).

Peter Carlsson, vd, InCoax Networks AB

InCoax utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtnd™ erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis ”Saving the world from complicated” på www.incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se , är bolagets Certified Adviser.