InCoax lanserar ny produkt för den växande XGS-PON marknaden

Den nya D2501 MoCA Access ™ DPU kommer att lanseras kommersiellt i september 2021. En förlansering sker just nu på Fiberconnect 25–28 juli i Nashville, USA via Incoax återförsäljare Technetix. Många operatörer har rullat ut GPON men inriktar sig nu mot symmetrisk XGS-PON. D2501 erbjuder då en bra lösning som fiberförlängare för att nå flerfamiljshus som integreras i XGS-PON nätverk.

InCoax MoCA Access 2.5-plattformen är ett kostnadseffektivt och snabbt sätt för att genomföra fiberstrategin hela vägen till användaren i flerfamiljshus. Implementering av InCoax Fiber Access Extension-lösningen accelererar antalet driftsättningar och kortar tiden till ökade intäkter för operatören. Majoriteten av operatörerna använder PON nätverk (Passive Optical Networks)

Incoax D2501 möjliggör för operatörer att erbjuda symmetriska gigabit hastigheter över befintlig koaxial infrastruktur. Den snabbar på höghastighets internet och underhållningstjänster till användarna och kan dessutom erbjuda IP-TV. I och med att den kan samexistera med traditionell tv-distribution kan den användas som ett sätt att överbrygga en snabbare övergång till en fullskalig IP-TV distribution. D2501 har en ny mjukvara som följer Broadband Forum TR-419 standard för att kunna fungera i existerande managementsystem.

”Denna nya produkt är ett bra komplement till InCoax portfölj av befintliga huvudenheter. Den ökar målmarknaden avsevärt då den erbjuder flera olika möjligheter för att ansluta till befintliga fibernät såsom XGS-PON, XG-PON, GPON, Acitve Optical Networks med 1 / 2,5 /10 Gigabit hastigheter på anslutningssidan. D2501 erbjuder även flera avancerade möjligheter för nätverksstyrning och övervakning såsom NETCONF/YANG eller TR-069", säger Helge Tiainen, Head of Product Management, Marketing & Sales, InCoax Networks.

InCoax Networks AB (publ) utvecklar system för återanvändning av byggnaders existerande infrastruktur till bredbandsuppkoppling. Vi erbjuder nätverkslösningar med multigigabitshastighet till världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer. För mera information om företaget, besök incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-604 22 55 info@augment.se, är Bolagets Certified Adviser.