InCoax mottar order från schweizisk kund på InCoax’s In:xtnd™ lösning

InCoax har mottagit en order på InCoax’s In:xtnd produkter från Stadtantennen AG.

Stadtantennen AG, ett schweiziskt bolag från staden Baar, har efter omfattande och framgångsrika tester av In:xtnd™ i både lab- och fältmässiga miljöer beslutat sig för att göra en första skarp installation. Orden är värd 131 kSEK och kommer att levereras under maj månad. Orden gäller InCoax nya lösning In:xtnd, vilken är den första lösningen i världen som bygger på MoCA Access™ 2.5 med hastigheter på upp till 2.5 Gigabits per sekund i befintliga koaxialnät.

Kunden och den planerade installationen representerar ett typiskt kundfall där en kabeloperatörskund, med hjälp av InCoax nya lösning In:xtnd, önskar uppgradera sitt befintliga bredbandserbjudande på ett mer kostnadseffektivt sätt än de kan göra med alternativa lösningar. Detta gäller både i Schweiz och på andra marknader.

“Vi är mycket nöjda med att Stadtantennen AG som har lyckats i sina omfattande tester av vår lösning och gjort en lyckad integration av In:xtnd Manage, vår lösning för konfiguration och övervakning av In:xtnd-installationer, har valt att gå vidare och påbörja skarpa installationer. Schweiz är en av våra fokusmarknader och vårt engagemang med Stadtantennen AG kommer att utgöra en viktig referens för oss när vi utvecklar liknande affärsmöjligheter där operatörer önskar förbättra sitt bredbandserbjudande till en smartare, mer lättanvänd och mer kostnadseffektiv lösning.” säger Peter Carlsson, VD.

Peter Carlsson, vd, InCoax Networks AB

InCoax utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtnd™ erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis ”Saving the world from complicated” på www.incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se , är Bolagets Certified Adviser.