InCoax Networks AB aktiverar utvecklingskostnader

Styrelsen i InCoax Networks AB bedömer att de kriterier som bolaget satt upp för aktivering av utvecklingskostnader nu är uppfyllda enligt kraven i K3. Därmed kommer utvecklingskostnader som är direkt hänförliga till utveckling och testning av identifierbara och unika produkter att redovisas som immateriella tillgångar.

Styrelsens bedömning bygger på att InCoax nu ser en tydlig efterfrågan på bolagets produkter och tillsammans med operatörskunder kan göra en bättre prognos för den framtida försäljningen av både den nuvarande produktlinjen och den nya som är under utveckling i nära samarbete med en stor Tier-1 operatör i Nordamerika.

Ändringen av redovisningsprincipen gäller från och med tredje kvartalet 2020. Utvecklingskostnader som tidigare kostnadsförts redovisas inte som tillgång.

Denna information är sådan information som InCoax Networks AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 november 2020 kl. 08.58 (CET).

+46 73- 899 55 52

InCoax Networks AB (publ) utvecklar innovativa och framtidssäkrade lösningar inom bredbandsaccess. InCoax MoCA Access 2.5 plattform tillhandahåller nästa generations kostnadseffektiva multi-gigabit Fiber Access Extension lösningar till världens ledande telekom-, kabel TV- och bredbandsleverantörer. För mera information om Incoax, besök incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se, är Bolagets Certified Adviser.