InCoax Networks AB:s Bokslutskommuniké 2021

InCoax gör sitt starkaste år någonsin.

Finansiell utveckling

Oktober – december 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 3 246 032 SEK (2 720 249), fortsatt högre omsättning än föregående år, drivet av försäljning till den USA-baserade Fiber/LAN-operatören.
  • Rörelseresultatet uppgick till –7 813 550 SEK (–8 637 219), en förbättring drivet av en ökad försäljning och en positiv bruttovinst.
  • Resultat efter skatt uppgick till –7 912 078 SEK (–8 662 689), och resultat per aktie uppgick till -0,19 SEK (–0,32).
  • Kassaflöde inkl. finansieringsverksamheten för kvartalet var negativt, dock genomfördes en framgångsrik nyemission, kapitalet inbetalades i början på året 2022. Kvartalets kassaflöde inkl. finansieringsverksamheten -12 626 544 SEK (13 999 744).

Helår 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 20 894 597 SEK (3 788 463), vilket är den högsta årliga försäljningen i företagets historia. Detta är drivet av försäljning till den USA-baserade Fiber/LAN-operatören.
  • Rörelseresultatet uppgick till –24 331 925 SEK (–57 405 382), en förbättring drivet av ökad försäljning, en positiv bruttovinst samt lägre personalkostnader.
  • Resultat efter skatt uppgick till –24 496 941 SEK (–57 822 219), och resultat per aktie uppgick till –0,60 SEK (–2,11).
  • Kassaflöde inkl. finansieringsverksamheten för perioden uppgick till -5 167 841 SEK (-12 643 002).

Väsentliga händelser under kvartalet

• Den USA-baserade Fiber/LAN-operatören inleder tester av InCoax D2501 kontrollenhet.
  • Nordamerikansk Tier1-operatör har framgångsrikt genomfört fälttester av InCoax MoCA AccessTM systemlösning.
  • InCoax ingår Master Purchase Agreement med den USA-baserade Fiber/LAN-operatören Google Fiber Inc.
  • Erhåller följdorder på 3,6 MSEK från den USA-baserade Fiber/LAN-operatören.

Väsentliga händelser efter kvartalets utgång

• Erhåller ytterligare order på 2 MSEK från den USA-baserade Fiber/LAN-operatören.
  • InCoax offentliggör utfallet för utnyttjande av teckningsoptioner av serie 2021.
  • Mats Svensson utses till interim CFO.
  • InCoax offentliggör nya finansiella mål.
  • InCoax erbjuder kostnadseffektiv fiberåtkomst genom brittiska Housing Associations' Charitable Trust (HACT).
  • InCoax säkrar ytterligare order på 2 MSEK från den USA-baserade Fiber/LAN-operatören.

Se bifogad bokslutskommuniké i sin helhet. Bokslutskommunikén finns även tillgänglig på www.incoax.com.

Denna information är sådan information som InCoax Networks AB (publ) är skyldigt att offentliggöra

enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående

kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 mars 2022 kl. 08:30 (CEST).

InCoax Networks AB (publ) utvecklar system för återanvändning av byggnaders existerande infrastruktur till bredbandsuppkoppling. Vi erbjuder nätverkslösningar med multigigabitshastighet till världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer. För mera information om företaget, besök incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-604 22 55  info@augment.se, är Bolagets Certified Adviser.

InCoax gör sitt starkaste år någonsin.