InCoax Networks AB stärker ledningsgruppen med ny COO

Jakob Tobieson är fr o m 11 april 2023 utsedd till ny chef för Operations (COO) i InCoax.

Jakob är civ.ing från Lunds Tekniska Högskola LTH och har en gedigen erfarenhet av sourcing, konsumentprodukter samt mjukvara och SW services. Jakob kommer närmast från en inköpschefsroll på Telia Company där han har mer än tio års erfarenhet inom ovan områden. Jakob har dessutom tidigare erfarenhet från Tetra Pak som inköpschef. VD Jörgen Ekengren har fram till nu kombinerat rollerna som VD och chef för Operations.

I takt med att försäljningen växer kommer Jakob att arbeta med att skala upp funktioner och arbetssätt inom SCM, kvalitet, tekniskt säljstöd och kundsupport.  Jakob kommer dessutom att fokusera på strategiska partnersamarbeten för plattformskomponenter, utvecklings-, tillverknings- och distributionspartners.

Jakob kommer vara baserad på InCoax kontor i Ideon Science Park, Lund.

InCoax är ett väldigt spännande företag med fantastisk potential och som befinner sig i en expansiv fas. Jag ser mycket fram emot att ansluta mig till teamet och använda min erfarenhet för att bygga kapabilitet som möjliggör en kostnadseffektiv skalning av verksamheten”, säger Jakob Tobieson tillträdande COO InCoax Networks AB.

Jag är mycket glad för att ha Jakob ombord. Jakob är med sin höga kompetens och erfarenhet ett värdefullt tillskott för att vi skall kunna åstadkomma en skalbar affär med större operatörskunder i god balans mellan ökad försäljning och operationella kostnader”, säger Jörgen Ekengren, CEO InCoax Networks AB.

Denna information lämnades för offentliggörande den 5 april 2023 kl. 08:30 (CEST).

InCoax Networks AB (publ) återanvänder fastigheters befintliga koaxialkabelnät för bredbandsåtkomst i fiberinstallationer (FTTH) till världens ledande bredbandsoperatörer.
Tekniken är ett högpresterande, framtidssäkert, pålitligt, kostnadseffektivt samt smidigt komplement till fiber, som minskar installationstiden och förbättrar anslutningsgraden, för ökad digital inkludering och internetåtkomst för alla.

InCoax är ett väldigt spännande företag med fantastisk potential och som befinner sig i en expansiv fas. Jag ser mycket fram emot att ansluta mig till teamet och använda min erfarenhet för att bygga kapabilitet som möjliggör en kostnadseffektiv skalning av verksamheten.
Jakob Tobieson tillträdande COO InCoax Networks AB
Jag är mycket glad för att ha Jakob ombord. Jakob är med sin höga kompetens och erfarenhet ett värdefullt tillskott för att vi skall kunna åstadkomma en skalbar affär med större operatörskunder i god balans mellan ökad försäljning och operationella kostnader.
Jörgen Ekengren, CEO InCoax Networks AB