Jörgen Ekengren utses till ny VD för InCoax Networks AB

Styrelsen i InCoax Networks AB (publ) (”InCoax” eller ”Bolaget”) har idag den 17 mars 2020 utsett Jörgen Ekengren till ny VD för InCoax med omedelbar verkan. Tidigare VD Peter Carlsson kommer att finnas tillgänglig för Bolaget fram till september 2020.

Det är styrelsens bedömning att ett nytt ledarskap är nödvändigt med beaktande av var Bolaget befinner sig idag och för att framgångsrikt kunna vidareutveckla Bolaget.

Ekengren har varit anställd i Bolaget sedan 2018 då han tillträdde rollen som COO. Ekengren har cirka 30 års arbetslivserfarenhet inom affärsverksamhet och elektronik samt har bl.a. en sourcing bakgrund från Ericsson, Sony Ericsson och Sony Mobile.

”Jag ser fram emot att ta mig an VD-posten för InCoax Networks AB med ett starkt engagemang till styrelsen och aktieägare för att lyckas med uppgiften. InCoax verkar på en enorm marknad och jag ser en tydlig möjlighet att ta en betydande marknadsandel genom att fokusera våra insatser på utvalda segment och samtidigt genomföra nödvändig strikt kostnadskontroll”, säger Jörgen Ekengren.

Peter Carlssons har en uppsägningstid om sex månader samt därefter rätt till avgångsvederlag under sex månader.

Denna information är sådan information som InCoax Networks AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 mars 2020 kl. 12.55 (CET).

Richard Tooby, Styrelseordförande, InCoax Networks AB
richard.tooby@incoax.com
+46 70 219 31 05

Om In:xtnd
In:xtnd är lätt (EASY) att installera eftersom det använder byggnadens existerande kabelinfrastruktur för uppkoppling av bredbandslösningar (fiber access extension). Modemen kopplas enkelt in av användaren själv och systemet kan driftsättas i olika steg, vilket gör att den dagliga driften av exempelvis hotell och sjukhus störs minimalt. In:xtnd är snabbt (FAST), 2,5 Gbps data på varje kanal, i princip symmetriskt (lika snabb upp- som nedladdning av data). In:xtnd är smart (SMART) eftersom det använder existerande kabelnät och därmed även det miljömässigt smartare alternativet. Snabb och lätt driftsättning leder även till ökad tillgång till fastigheter och därmed flera abonnenter, samt kort tid till att tjänster kan driftsättas (short time to revenue).

InCoax utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtnd™ erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis ”Saving the world from complicated” på www.incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se , är bolagets Certified Adviser.