Tysk order på InCoax nya In:xtnd™-lösning

InCoax mottar order på InCoaxs In:xtnd™ lösning från BBV Deutschland GmbH.

BBV Deutschland har efter framgångsrika tester av InCoaxs In:xtnd™-lösning beslutat att göra en första installation i centrala Tyskland. Ordern är värd 235 kSEK, med planerad utleverans i maj. Ordern är för InCoax kommersiella lösning In:xtnd, som är den första lösningen i världen baserad på MoCA Access™ 2.5 med hastigheter upp till 2,5 Gigabit per sekund i befintliga koaxialnät.

"Vi är mycket nöjda med att BBV Deutschland har valt vår In:xtnd-lösning. Jag ser det här som ett första viktigt steg mot en bredare utrullning av vår lösning i Tyskland. Detta passar väl in i vår strategi där vi fokuserar på den stora tyska marknaden med mycket befintlig koaxial infrastruktur i byggnader." säger Peter Carlsson, VD för InCoax.

Peter Carlsson, vd, InCoax Networks AB

InCoax utvecklar innovativa lösningar för bredbandsuppkoppling. Med In:xtnd™ erbjuder vi världens ledande telekom- och bredbandsoperatörer nästa generations smarta och hållbara nätverkslösningar. Lär mer om hur vi lever upp till vår devis ”Saving the world from complicated” på www.incoax.com. Augment Partners AB, tel. +46 8-505 651 72 info@augment.se , är Bolagets Certified Adviser.

BBV