Ann-Charlotte Francis anställs som HR-chef på Infranord

Efter en interimperiod som började i februari 2022 anställs Ann-Charlotte Francis nu som HR-chef på Infranord.

Ann-Charlotte Francis uppdrag som HR-chef är att öka fokus på Infranords attraktivitet som arbetsgivare, säkerställa bolagets konkurrenskraft och utveckla HR-stödet till verksamheten utifrån ett affärsperspektiv. Ann-Charlotte har över 34 års erfarenhet inom HR, bland annat från Ericsson, Skatteverket, eHälsomyndigheten och Region Stockholm.

- Jag är glad över att Ann-Charlotte vill fortsätta som HR-chef på Infranord och arbeta vidare med den förändring av HR-funktionen som hon påbörjat. Med sin drivkraft och långa erfarenhet kommer hon att bidra till det långsiktiga arbetet med att skapa ett mer konkurrenskraftigt Infranord, säger Peter Viinapuu, vd för Infranord.

Ann-Charlotte Francis ingår i Infranords koncernledningsgrupp.

Peter Viinapuu, VD
peter.viinapuu@infranord.se

Ann-Charlotte Francis, HR-chef

ann-charlotte.francis@infranord.se