Christina Wiggen blir ny administrerande direktör för Infranord Norge AS

Den 1 december 2023 tillträder Christina Wiggen som administrerande direktör för Infranords norska verksamhet. Hon kommer också att ingå i Infranords koncernledning.

– Infranords norska verksamhet har haft en framgångsrik period där vi tilldelats och levererat på flera viktiga projekt som stärkt den spårbundna infrastrukturen i landet. Christina kommer med omfattande erfarenhet från branschen och jag ser fram emot hennes bidrag till den fortsatta utvecklingen av vår affär, säger Stefan Gustavsson, VD och koncernchef för Infranord.

Christina Wiggen har lång erfarenhet av ledarskap, förhandling och utveckling och kommer närmast från Sporveien AS där hon haft rollen som koncerndirektör HR och organisation. Hon har tidigare erfarenhet från bland annat EVRY ASA och Posten Norge AS där hon primärt arbetat inom HR och juridik.

– Infranord Norge AS är ett spännande företag i tillväxt och jag är glad över möjligheten att leda verksamheten framöver. Tillsammans med Infranords kunniga medarbetare ser jag fram emot att fortsätta utvecklingen av framtidens infrastruktur och dess viktiga bidrag till samhället, säger Christina Wiggen.

Vid tillträdet ersätter Christina Wiggen Infranord Norge AS nuvarande administrerande direktör Rolf Roverud.

För mer information kontakta:

Stefan Gustavsson, VD och koncernchef, Telefon: 010-121 70 00, stefan.gustavsson@infranord.se

Christina Wiggen, Telefon: +47 907 462 99

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 700 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se