Emma Riblom blir ny kommunikationschef på Infranord

Emma Riblom tillträder som ny kommunikationschef på Infranord den 11 september och kommer ingå i koncernledningen.

– En viktig uppgift i Infranords resa mot ökad lönsamhet och tillväxt är att ta mer plats i diskussionen om och arbetet för fortsatt utveckling av svensk järnväg. Med sin breda kompetens inom kommunikation och förändringsledning kommer Emma att bidra till utvecklingen av kommunikationsverksamheten och företagets övergripande mål, säger Stefan Gustavsson, vd för Infranord.

Emma kommer närmast ifrån en egen verksamhet och har innan dess bland annat arbetat som kommunikationschef på PostNord Sverige, och som konsult på JKL.

– Det känns spännande att ta steget till järnvägsbranschen med dess stora betydelse för hela landet och de utmaningar som finns i branschen. Jag ser fram emot att bidra på Infranords utvecklingsresa och tillsammans med teamet ytterligare stärka företagets kommunikation samt att tydliggöra Infranords roll i samhällsdebatten, säger Emma Riblom.

Stefan Gustavsson, VD, Telefon: 010-121 70 00, stefan.gustavsson@infranord.se

Emma Riblom

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 700 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se