Förbättrat resultat och ökad omsättning

Infranord kvartal 1 2021

Januari – mars
•    Orderingången under perioden var 659 (1 283) MSEK
•    Orderstocken uppgick i slutet av perioden till 6 546 (7 281) MSEK
•    Nettoomsättningen uppgick till 892 (724) MSEK
•    Rörelseresultatet uppgick till -44 (-99) MSEK
•    Periodens resultat uppgick till -37 (-78) MSEK
•    Resultat per aktie uppgick till -0,27 (-0,58) SEK
•    Kassaflödet för den löpande verksamheten uppgick till 194 (-49) MSEK
•    Coronapandemin har inte nämnvärt påverkat koncernens resultat eller finansiella ställning

-    Det är glädjande att Infranord har högre omsättning samt förbättrat resultat och kassaflöde jämfört med första kvartalet föregående år. Omsättningen uppgick till 892 (724) MSEK.

-    Säkerhet är Infranords främsta prioritet och under mars hade bolaget inga olyckor i verksamheten. Arbetet med att stärka vår säkerhetskultur fortgår, säger Infranords VD Henrik Löfgren.

Henrik Löfgren, VD Infranord, Telefon: 010-121 70 00, henrik.lofgren@infranord.se

Charlotte Lindahl, CFO Infranord, Telefon: 010-121 28 18, charlotte.lindahl@infranord.se

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 800 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se

Taggar:

Citat

Det är glädjande att Infranord har högre omsättning samt förbättrat resultat och kassaflöde jämfört med första kvartalet föregående år. Omsättningen uppgick till 892 (724) MSEK.  Säkerhet är Infranords främsta prioritet och under mars hade bolaget inga olyckor i verksamheten. Arbetet med att stärka vår säkerhetskultur fortgår
Henrik Löfgren