Henrik Cederqvist ny regionchef Syd på Infranord

Den 2 oktober 2023 tillträder Henrik Cederqvist som ny regionchef för region Syd på Infranord. Han kommer att ingå i Infranords koncernledning.

– Vi har etablerat en stabil bas i regionen med våra drift- och underhållskontrakt tillsammans med flera stora anläggningsprojekt. Vi ser också att det finns potential för tillväxt inom både anläggning samt drift- och underhåll. Med Henriks ledarskap, drivkraft och erfarenhet av komplexa verksamheter och offentligt upphandlade affärer ser jag fram emot att verksamheten fortsätter utvecklas i snabbare takt med en handlingskraftig organisation, säger Stefan Gustavsson, VD och koncernchef för Infranord.

Henrik Cederqvist kommer närmast från rollen som Operations Director på Compass Group, men har också erfarenhet från ledande roller på Keolis, Logent och ISS Facility Services samt Försvarsmakten.

– Järnvägssystemet är en viktig del av landets infrastruktur och en förutsättning för utvecklingen av hållbara transporter och resande. Genom ökad fokus på kvalitet, konkurrenskraft och lönsamhet kan Infranords bidrag till samhällsnyttan och det hållbara resandet stärkas. Jag ser fram emot att tillsammans med medarbetare och kunder vara en del av bolagets fortsatta resa, säger Henrik Cederqvist.

Stefan Gustavsson, VD och koncernchef, telefon: 010-121 70 00, stefan.gustavsson@infranord.se
Henrik Cederqvist, telefon: 0708-42 75 60

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 700 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se