Infranord vinner underhållsuppdrag för Inlandsbanan

Inlandsbanan AB har gett Infranord fortsatt förtroende att sköta drift och järnvägsunderhåll av Inlandsbanan. Uppdraget löper över tre år med start i maj 2020.

-      Det är glädjande att Infranord får fortsatt förtroende att säkerställa drift och underhåll på Inlandsbanan säger Infranords VD Henrik Löfgren.

Anbudssumman uppgår till 446 miljoner kronor. Kontraktet omfattar förutom drift och underhåll även reinvesteringar av Inlandsbanans ban- och signalanläggningar. I kontraktet finns en option om förlängning med 1+1 år.

-      Det känns otroligt bra att vi genom detta projekt kan utveckla Infranords verksamhet i regionen än mer säger Johan Andersson, Regionchef Infranord.

Johan Andersson, Regionchef Mitt
johan.andersson@infranord.se

Karin Nilsson Malmén, Kommunikationschef
karin.nilsson.malmen@infranord.se

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Med 1900 anställda och en omsättning på över 4 miljarder är Infranord marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se

Infranord vinner underhållsuppdrag för Inlandsbanan.

Citat

- Det är glädjande att Infranord får fortsatt förtroende att säkerställa drift och underhåll på Inlandsbanan.
Henrik Löfgren, VD Infranord
- Det känns otroligt bra att vi genom detta projekt kan utveckla Infranords verksamhet i regionen än mer.
Johan Andersson, Regionchef Mitt, Infranord