Infranord vinner uppdrag basunderhåll Jönköpingsbanan

Infranord har tilldelats entreprenaden för basunderhåll av Jönköpingsbanan. Anbudssumman uppgår till 260 miljoner kronor och uppdragsgivare är Trafikverket.

-      Basunderhåll av Jönköpingsbanan är ett stort och viktigt projekt för infrastrukturen i regionen och även för oss. Vi ser att Infranord har helt rätt kompetens för uppdraget och vi har dessutom erfarenhet av ingående bandelar sedan tidigare kontrakt säger Jörgen Jumark, Regionchef södra, Infranord.

Entreprenaden startar 2018-04-01 och löper till 2023-03-31 med en optionsmöjlighet på två år.

Helene Biström, VD Infranord, telefon 010-121 43 00
Jörgen Jumark, Regionchef Södra, Infranord, telefon 010-121 69 10

Infranord är det ledande järnvägsentreprenadbolaget i Sverige och en av de största aktörerna i Norge. Fokus ligger på att underhålla och modernisera dagens järnvägar samt att utveckla och bygga spåret mot framtiden. Infranord har 1800 medarbetare och en omsättning på cirka 4 miljarder kronor.

Infranord vinner uppdrag basunderhåll Jönköpingsbanan.

Citat

Basunderhåll av Jönköpingsbanan är ett stort och viktigt projekt för infrastrukturen i regionen och även för oss. Vi ser att Infranord har helt rätt kompetens för uppdraget och vi har dessutom erfarenhet av ingående bandelar sedan tidigare kontrakt.
Jörgen Jumark, Regionchef Södra, Infranord