Infranords personalchef nomineras inom employer branding

Infranords personalchef Torgny Johnsson har nominerats till ”Årets personaldirektör” och till ”Årets employer branding-person”.

Juryns motivering lyder: ”Infranord har på ett mycket tydligt sätt visat upp den bredd och djup som finns inom företaget för ingenjörer. Infranord har lyckats öka kännedomen och attraktionen som arbetsgivare i ingenjörsgruppen.”

Prisutdelningen Universum Awards 2013 sker den 13 mars 2013 på Berns Salonger i Stockholm. Universum Awards uppmärksammar personer och företag som aktivt arbetar med employer branding mot studenter på universitet och högskolor.
 - Det är unikt för ett så pass nytt företag som Infranord att bli nominerad. Det är verkligen någonting att vara stolt över, säger Martin Strömqvist vid Universum i en kommentar.

Sedan Torgny Johnsson började som personalchef vid Infranord 2010 har det hänt en hel del. Bland annat har en omfattande ledarutbildning och ett internt traineeprogram startats. Dessutom har Infranord Academy startats som genomför all intern utbildning av egen personal samt till viss del även utbildning för underentreprenörer.
- Det jag är mest stolt över är att vi har genomfört så många projekt på kort tid, säger Torgny Johnsson i en kommentar.

Torgny Johnsson är även nominerad till priset ”Årets employer branding-person” . Prisutdelningen kommer att hållas på Talent Excellence Awards i oktober 2013. Talent Excellence Awards fokuserar på att attrahera och rekrytera yrkesverksamma akademiker, så kallade young professionals.

Antina-Maria Hessel, pressansvarig Infranord AB, tfn: 010-121 10 05

Infranord är Sveriges och Nordens ledande järnvägsentreprenör. Fokus ligger på att underhålla och modernisera dagens järnvägar samt att utveckla och bygga spåret mot framtiden. Våra 2 600 medarbetare finns över hela landet och vi omsätter 4,5 miljarder kronor. Sedan 2010 är vi också etablerade i Danmark och Norge.