Jan Bardell ny styrelseordförande i Infranord

Jan Bardell har utsetts till ny styrelseordförande i Infranord och efterträder därmed Eva Färnstrand.

Jan Bardell ingår sedan 2019 som ledamot i Infranords styrelse. Bardell är VD i Climeon AB och har tidigare varit VD i flera Vattenfallbolag, VD och koncernchef i One Nordic AB samt Argynnis Group.

-    Järnvägens kapacitet att transportera både gods och passagerare gör den till en viktig hörnsten i byggandet av framtidens hållbara transporter. Det är inspirerande att vara med och bidra till Infranords resa mot ökad affärsmässighet inom detta viktiga segment, säger Jan Bardell.

-    Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Jan Bardell och styrelsen i den fortsatta utvecklingen av Infranord. Under kommande år ser vi en stor satsning på järnvägsinfrastrukturen i Sverige och Norge där vi kan bidra med kompetens. Samtidigt vill jag tacka Eva Färnstrand för det viktiga arbete hon gjort för Infranord, säger VD Henrik Löfgren.

I samband med årsstämman lämnade Eva Färnstrand uppdraget som styrelseordförande, ett uppdrag hon haft sedan 2012.

Under årsstämman valdes även Lucien Herly och Kia Orback Pettersson in som ledamöter i Infranords styrelse.

Henrik Löfgren, VD Infranord, telefon 010 121 70 00

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 800 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se

Citat

Järnvägens kapacitet att transportera både gods och passagerare gör den till en viktig hörnsten i byggandet av framtidens hållbara transporter. Det är inspirerande att vara med och bidra till Infranords resa mot ökad affärsmässighet inom detta viktiga segment.
Jan Bardell
Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Jan Bardell och styrelsen i den fortsatta utvecklingen av Infranord. Under kommande år ser vi en stor satsning på järnvägsinfrastrukturen i Sverige och Norge där vi kan bidra med kompetens. Samtidigt vill jag tacka Eva Färnstrand för det viktiga arbete hon gjort för Infranord.
Henrik Löfgren