Marie Forsström ny chef för IT, digitalisering och verksamhetsutveckling

Under första kvartalet 2024 tillträder Marie Forsström som chef för den nya avdelningen IT, digitalisering och verksamhetsutveckling på Infranord. Marie kommer att ingå i koncernledningen.

- Jag är glad över att Marie Forsström, med sin breda kompetens och erfarenhet, ansluter sig till teamet på Infranord. Genom att samla IT, digitalisering och verksamhetsutveckling kan vi öka den digitala mognaden och skapa förutsättningar för nya affärer och hållbar utveckling inom Infranord. Den nya avdelningen ska också bidra till att markant öka förändringstakten i bolaget, säger Stefan Gustavsson, vd och koncernchef på Infranord.

Marie Forsström kommer närmast från GK Sverige där hon är verksamhetsutvecklingsdirektör. Hon har även drivit en egen konsultfirma inom IT och förändringsledning. Marie har erfarenhet från olika ledande positioner med ansvar för IT och verksamhetsutveckling på bland annat Coor, Lernia och Caverion.

- Järnvägen är inte bara en viktig del av infrastrukturen utan också en nyckel till ett hållbart samhälle. Jag ser fram emot att ansluta mig till Infranord och bidra på resan mot ökad affärsmässighet, konkurrenskraft och lönsamhet, säger Marie Forsström.

För mer information kontakta:
Stefan Gustavsson, vd och koncernchef, telefon: 010-121 70 00, stefan.gustavsson@infranord.se
Marie Forsström, telefon: 070 – 621 59 41

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 700 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se