Ny kommunikationschef på Infranord AB

Lena Holmestig har anställts som ny kommunikationschef för järnvägsentreprenören Infranord AB. Hon tillträder tjänsten den 22 augusti.

Lena Holmestig har en gedigen bakgrund inom områdena kommunikation och opinionsbildning och har bland annat arbetat som kommunikationschef vid Milko och presschef och politiskt sakkunnig åt Maud Olofsson vid näringsdepartementet. Hon har också arbetat som kommunikationschef för Centerpartiet och presschef på LRF.

- Jag är mycket glad över att ha kunnat rekrytera Lena till Infranord. Vi är inne i en stor förändringsprocess där vi har lämnat en myndighet, blivit ett bolag och fått nytt namn och då är Lenas bakgrund inom näringslivet och politiken mycket värdefull för byggandet av vårt varumärke så att vi kan växa oss starkare på den nordiska marknaden, säger Infranords VD Niclas F Reinikainen.

Lena Holmestig har bakom sig studier vid Stockholms Universitet i statsvetenskap, och nationalekonomi samt genomgått Stockholms Handelshögskolas Communications Executive Program samt SNS Samhällsprogram Politiskt beslutsfattande för näringslivets ledare.

- Transportbranschen är spännande på många sätt eftersom den berör så många människor i deras vardag. Utan ett fungerande transportnät skulle inte samhället fungera vare sig för resenärer eller godstransportörer. Det visar ju inte minst de senaste årens skriverier i media om järnvägen. Samtidigt känner jag stor respekt och ödmjukhet inför att börja i en för mig helt ny bransch med stor kunskap. Det ska bli roligt att få bli en del av allt detta, säger Lena Holmestig.

Infranords pressjour 010-121 10 05

Infranord är Sveriges och Nordens ledande järnvägsentreprenör. Fokus ligger på att underhålla och modernisera dagens järnvägar samt att utveckla och bygga spåret mot framtiden. Vi har 3 000 medarbetare som finns över hela landet och vi omsätter 4,5 miljarder kronor.