Vd lämnar Infranord på egen begäran

Infranords vd, Niclas F Reinikainen, lämnar på egen begäran sin befattning den 1 december 2012.

Som vd sedan bolagiseringen av Banverket Produktion den 1 januari 2010, har Niclas F Reinikainen ansvarat för verksamhetens genomgripande omvandling till affärsdrivande bolag och med stort engagemang drivit förändringsarbetet i organisationen. Niclas F Reinikainen lämnar nu sitt uppdrag på egen begäran och kommer att få arbetsuppgifter av projektkaraktär inom Infranord till uppsägningstidens slut, den 30 november 2013.

I en kommentar säger Niclas: ”Jag har haft sex fantastiska år, först som chef för Banverket Produktion och sedan 2010 som VD för Infranord. Jag känner nu att det är dags för en ny fas i livet med nya utmaningar.”

Rekrytering av ny VD har inletts och styrelsen har utsett bolagets HR-chef, Torgny Johnsson som tillförordnad VD från den 1 december 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta styrelsens ordförande Eva Färnstrand 070-603 18 00

Infranord är Sveriges och Nordens ledande järnvägsentreprenör. Fokus ligger på att underhålla och modernisera dagens järnvägar samt att utveckla och bygga spåret mot framtiden. Våra 3 000 medarbetare finns i Sverige, Norge och Danmark och vi omsätter 4,5 miljarder kronor.