• Instalco/

Förändrat upplägg av Instalco ABs årsstämma och inbjudan till presentation av delårsrapport

Mot bakgrund av den fortsatta spridningen av Covid-19 (coronaviruset) har styrelsen beslutat om ytterligare försiktighetsåtgärder i samband med årsstämman i Instalco AB som hålls den 7 maj 2020. Vidare publicerar Instalco AB sin delårsrapport för första kvartalet 2020 klockan 11.00 den 7 maj och bjuder med anledning av det in till en telefonkonferens.

Som ordförande för årsstämman kommer Carl Friberg, Advokatfirman Morris att föreslås. Representanter för styrelsen och bolagets revisor kommer inte att närvara fysiskt på stämman utan kommer endast att deltaga per telefon. Representant för valberedningen och bolagets verkställande direktör kommer att närvara fysiskt på stämman.

Verkställande direktörens anförande på svenska kommer att spelas in i förväg och kommer endast att publiceras på bolagets webbplats, instalco.se, i anslutning till stämmans öppnande.

De beslutade försiktighetsåtgärderna syftar till att årsstämman ska kunna genomföras med minsta möjliga risker för aktieägare, anställda och andra intressenter.

Instalcos delårsrapport för första kvartalet 2020 kommer att publiceras klockan 11.00 den 7 maj. I samband med rapporten håller Instalco en telefonkonferens på engelska med webbpresentation samma dag klockan 14.00 där vd Per Sjöstrand presenterar och kommenterar rapporten.

Telefonnummer för telefonkonferens kl 14.00
SE: + 46 8 566 426 93

UK: +44 333 300 92 71
US: + 1 833 526 83 81