Ändrat antal aktier och röster i Intervacc AB (publ)

Stockholm den 7 juli 2020 - Antalet aktier och röster i Intervacc AB (publ) har ändrats till följd av att 35 925 nya aktier har emitterats. Anledningen är utnyttjande av personaloptioner under personaloptionsprogram 2017/2020:1 respektive teckningsoptioner under incitamentsprogram 2017/2020:2 båda antagna vid bolagsstämma den 8 juni 2017, vilka har kunnat utnyttjas för teckning fram till och med den 8 juni 2020.

Efter utnyttjandet av 9 292 personaloptioner som ger rätt till köp av 10 500 aktier och 22 500 teckningsoptioner som ger rätt till köp av 25 425 aktier har totalt 35 925 nya aktier emitterats. Därmed uppgår det totala antalet aktier och röster i Intervacc AB (publ) per den 7 juli 2020 till 50 160 388.

E-post: andreas.andersson@intervacc.se, Tel. 08-120 10 601, mobil 073-335 99 70

Denna information är sådan information som Intervacc AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för omgående offentliggörande den 7 juli 2020.

Intervacc AB (publ) är ett bolag inom Biotekniksektorn. Bolagets huvudområden är att utveckla moderna sub-enhetsvacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner inom området djurhälsa. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och Sveriges Lantbruksuniversitet som lagt grunden till den teknikplattform vilken utgör basen i Bolagets forsknings- och utvecklingsarbete. Intervacc aktien är sedan i april 2017 noterad på NASDAQ First North Growth Market med Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se, +46 (0)8–684 211 10 som Certified Adviser.