Intervacc AB: Sista dag för handel med BTA

Sista dag för handel i Intervacc AB:s BTA (betalda tecknade aktier) är den 7 maj 2018. Stoppdag hos Euroclear är den 9 maj 2018 och de nya aktierna beräknas bokas ut på respektive aktieägares vp-konto/depå den 14 maj 2018.

Rådgivare

Remium Nordic AB är finansiell rådgivare och Advokatfirman Lindahl KB är legal rådgivare till Bolaget i samband med företrädesemissionen. Remium Nordic Holding AB är Bolagets Certified Adviser.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 maj 2018 kl. 14:30 CET.

Intervacc AB (publ) är ett bolag inom Biotekniksektorn. Bolagets huvudområden är att utveckla moderna sub-enhetsvacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner, i första hand inom området djurhälsa. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och Sveriges Lantbruksuniversitet som lagt grunden till den teknikplattform vilken utgör basen i Bolagets forsknings- och utvecklingsarbete. Intervacc aktien är sedan i april 2017 noterad på NASDAQ First North listan.