Intervacc utökar distributionsavtalet med Animalcare Group plc

Djurhälsobolaget Intervacc AB har via det helägda dotterbolaget Nordvacc Läkemedel AB (Nordvacc) utökat distributionsavtalet med Ecuphar NV, ett helägt dotterbolag till Animalcare Group plc ett europeiskt bolag som har sitt huvudkontor i Storbritannien. Avtalet ger Nordvacc exklusiv rätt att sälja en växande och innovativ portfölj av veterinära läkemedelsprodukter från Animalcare Group plc på den svenska marknaden.

"Det är mycket glädjande att vi nu fått ett utökat förtroende, efter nära två års samarbete med Animalcare. Vi ser med spänning fram emot att få introducera flera intressanta produkter på den svenska marknaden. Det här ett viktigt steg i strategin att bredda vår produktportfölj i samarbete med starka partners", säger Andreas Andersson, VD på Intervacc AB.

Animalcare har sedan starten 1988 byggt upp ett välrenommerat varumärke baserat på innovativa produkter av hög kvalitet inom veterinärläkemedelsmarknaden. I juli 2017 genomfördes sammanslagningen mellan Animalcare och Ecuphar NV och tillsammans är de verksamma i 32 länder i Europa och ytterligare 16 länder globalt. Bolaget är noterat på Londonbörsens AIM-lista.

Avtalet omfattar försäljning av läkemedelsprodukter för såväl sällskaps- som livsmedelsproducerande djur och hästar. De första två produkterna i avtalet introduceras på den svenska djurhälsomarknaden redan under innevarande år.

E-post: andreas.andersson@intervacc.se
Tel. 08-120 10 601, mobil 073-335 99 70
alternativt
Zoltan Dobolyi, Produktchef
E-post: zoltan.dobolyi@nordvacc.se
Tel: 08-449 46 53

Denna information är sådan information som Intervacc AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för omgående offentliggörande den 28 augusti 2019.

Om Animalcare

Animalcare Group plc är en brittisk AIM-listad veterinärförsäljnings- och marknadsföringsorganisation som bildats i samband med sammanslagningen av Animalcare och Ecuphar NV i juli 2017. Animalcare är verksamt i 32 länder i Europa och ytterligare 16 globalt. Bolaget är fokuserat på att ta nya och innovativa produkter till djurhälsomarknaden dels via en egen utvecklingsportfölj, samt via partnerskap och förvärv.

Intervacc AB (publ) är ett bolag inom Biotekniksektorn. Bolagets huvudområden är att utveckla moderna sub-enhetsvacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner, inom området djurhälsa. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och Sveriges Lantbruksuniversitet som lagt grunden till den teknikplattform vilken utgör basen i Bolagets forsknings- och utvecklingsarbete. Intervacc aktien är sedan i april 2017 noterad på Nasdaq First North listan med Eminova Fondkommission AB, info@eminova.se, +46 (0)8–684 211 00 som Certified Adviser.

E-post: info@eminova.se, Tel: +46 (0)8 – 684 211 00

VD Andreas Andersson