Intervacc utser ny CFO samt ny logistik- och inköpschef

Intervacc har idag utsett Jan Persson till ny CFO för Intervacc-koncernen samt till medlem i koncernledningen. Jan Persson efterträder Andreas Johansson som idag tillträder sin nya tjänst som logistik- och inköpschef. Andreas, som kommer att vara föräldraledig på deltid fram till hösten 2020 är även fortsatt del av koncernledningen.

Jan är utbildad civilekonom från Stockholms Universitet och har mångårig erfarenhet som CFO och andra ledande befattningar. Han har arbetat med såväl högteknologiska företag med stort exportfokus som med distribution och försäljning av konsumentprodukter. Jan kommer närmast från en roll som konsult inom ekonomi och finans och har redan varit behjälplig med finansiering och rapportering för Intervacc under större delen av 2019. Jan kommer att stärka bolagets ledning och ha en viktig roll i den fas bolaget nu är inne i, att kommersialisera bolaget första produkt, Strangvac, och lägga grunden för en lönsam tillväxt.

”Det känns mycket stimulerande och spännande att få medverka till att realisera potentialen som finns i teknologin med rekombinanta proteiner, och det är få förunnat att vara med och introducera nya vacciner. Jag är övertygad om att Intervacc har goda förutsättningar att bli en av de ledande aktörerna inom utveckling av djurvacciner baserat på denna spännande teknologi, och jag ser med glädje fram emot att få bidra till detta.” säger Jan Persson, ny CFO på Intervacc.

”Jag har arbetat med Jan under det senaste året och ser fram emot att fortsätta arbeta nära honom i min nya roll. Nu ska vi bygga upp en distributionskedja för lansering av Strangvac, och det är en utmaning som jag ser fram emot att leda.” säger Andreas Johansson, ny logistik- och inköpschef på Intervacc.

”Jag är mycket glad att vi kan välkomna Jan till Intervacc och till vår koncernledning. Han är en senior med en gedigen finansiell och kommersiell erfarenhet, en profil som passar väl in den fas Intervacc befinner sig i. Vi har arbetat ihop tidigare, och jag ser fram mot att få jobba tillsammans med allt spännande vi har framför oss på Intervacc.” säger Andreas Andersson, VD och koncernchef på Intervacc och fortsätter ”Det här är ytterligare ett viktigt steg i expansionen av Intervacc och förberedelsen inför lanseringen av Strangvac. Andreas Johansson har en gedigen kunskap och erfarenhet av logistik och inköp av djurläkemedel, ett ansvar som han har haft parallellt med sin CFO roll under många år för oss. När vi nu växer känns det tryggt att vi kan besätta två så viktiga roller med personer som redan känner verksamheten utan och innan.”

E-post: andreas.andersson@intervacc.se, Tel. 08-120 10 601, mobil 073-335 99 70

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 februari 2020 kl 14.30 CET.

Intervacc AB (publ) är ett bolag inom Biotekniksektorn. Bolagets huvudområden är att utveckla moderna sub-enhetsvacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner, inom området djurhälsa. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och Sveriges Lantbruksuniversitet som lagt grunden till den teknikplattform vilken utgör basen i Bolagets forsknings- och utvecklingsarbete. Intervacc aktien är sedan i april 2017 noterad på NASDAQ First North Growth Market med Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se, +46 (0)8–684 211 10 som Certified Adviser.

Jan Persson, CFO