16 ombud från Jönköping på IOGT-NTO-rörelsens kongresser

16 ombud från Jönköping på IOGT-NTO-rörelsens kongresser

I veckan deltar 16 ombud från Jönköping på IOGT-NTO-rörelsens kongresser i Uppsala. Över 1000 nykterister finns på plats för att diskutera, lära och umgås. IOGT-NTO-rörelsen har vuxit med tiotusentals nya medlemmar de senaste åren. En förklaring är troligen att folk reagerar mot det ökande drickandet.

– Det visar verkligen att vi behövs, säger Sven Hallervik ombud från Jönköping Vi är många som vill ha en socialt ansvarsfull och restriktiv alkoholpolitik. Det första vi borde göra är att sänka de höga införselkvoterna, det är helt orimligt att man ska få ta med 230 liter när man varit utomlands.

Ombuden från Jönköping var (övre raden från vänster på bilden): Gunilla Wallenberg, Vaggeryd, Ingrid Grubbström, Jönköping, Sven Hallervik, Landsbro, Lisbeth Fall Hallervik, Landsbro, Sofie Adolfsson, Nässjö, Gunvor Nygren, Reftele, Dennis Karlsson, Jönköping, Simon Brehmer, Jönköping, Aron Brehmer, Jönköping, Uno Wallenberg, Vaggeryd. Främre raden från vänster: Joakim Kihlberg, Huskvarna, Jarkko Taurianien, Jönköping, Hampus Blom, Mullsjö, Johanna Fransson, Jönköping, Markus Arthursson, Taberg, På bilden saknas Allan Tovhult, Taberg. Kontaktuppgifter:

Sven Hallervik, Landsbro

Pierre Andersson, tf pressekreterare, 070-593 18 07

IOGT-NTO-rörelsens kongresser äger rum i Uppsala 4-8 juli. Omkring 1000 medlemmar i IOGT-NTO, Ungdomens Nykterhetsförbund och Junis finns på plats. Program och mer information finns på www.iogt.se/kongress2007.