33 ombud från Gävleborg på IOGT-NTO-rörelsens kongresser

33 ombud från Gävleborg på IOGT-NTO-rörelsens kongresser

I veckan deltar 33 ombud från Gävleborg på IOGT-NTO-rörelsens kongresser i Uppsala. Över 1000 nykterister finns på plats för att diskutera, lära och umgås. IOGT-NTO-rörelsen har vuxit med tiotusentals nya medlemmar de senaste åren. En förklaring är troligen att folk reagerar mot det ökande drickandet.

– Det visar verkligen att vi behövs, säger Karin Hagman, ombud från Gävle. Vi är många som vill ha en socialt ansvarsfull och restriktiv alkoholpolitik. Det första vi borde göra är att sänka de höga införselkvoterna, det är helt orimligt att man ska få ta med 230 liter när man varit utomlands.

Ombuden från Gävleborg var (från vänster på bilden): (främsta raden) Asmir Crnalic, Söderhamn, Stina Lisa Österström, Söderhamn, Caroline Frisk, Bergby, Lina Boberg, Hamrångefjärden, Karin Hagman, Gävle, Kristina Rehnwall, Bollnäs (andra raden) Ida Hedström, Gävle, Emelie Forsmark, Bergby, Christine Bolström, Gävle, Ruth Karlsson, Ljusne (tredje raden) Kristin Engström, Robin Persson, Rasmus Karlsson, Märit Enqvist, Söderhamn (fjärde raden) Emil Asplund, Söderhamn, Christina Norling, Söderhamn, Camilla Eklund, Pär Forsström, Söderhamn, Hans Pettersson, Kungsgården (femte raden) Madelene Lundin, Ola Hedström, Gävle, Elin Lundgren, Gävle, Jan Söderström, Ockelbo, Hans Pettersson, Kungsgården, Anja Kalk, Kungsgården Kontaktuppgifter: Karin Hagman, 070-21 57 160

Pierre Andersson, tf pressekreterare, 070-593 18 07

IOGT-NTO-rörelsens kongresser äger rum i Uppsala 4-8 juli. Omkring 1000 medlemmar i IOGT-NTO, Ungdomens Nykterhetsförbund och Junis finns på plats. Program och mer information finns på www.iogt.se/kongress2007.