Barbara Wennerstrand invald i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse

Barbara Wennerstrand från Norrköping valdes i helgen in i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse. Hon engagerade sig 2008 inom IOGT-NTO i föreningen i Växjö och kamratstödet. 2013 flyttade hon till Norrköping och väckte liv i kamratstödsverksamheten där.

Idag är kamratstödsföreningen i Norrköping landets största.

— Kamratstödet i Norrköping bedriver idag även läxhjälp och språkträning vilket gör att det är ett kamratstöd med en härlig mix av människor och ursprung, säger Barbara Wennerstrand.

IOGT-NTO har ett gediget arbete framför sig med det som kallas för Expedition 50 med målet att bli den fräschaste 50-åringen 2020.

— Att sitta i förbundsstyrelsen är ett spännande sätt att få delta i utvecklingen av en av landets viktigaste folkrörelser. Att förnya och modernisera den fantastiska demokratirörelsen som IOGT-NTO är känns som en häftig utmaning. Jag vill tillföra mer inslag av socialt arbete, kamratstöds-tänk, inkludering och jobba för en modern folkrörelse med nya spännande arbetssätt, fortsätter Barbara Wennerstrand.

Barbara Wennerstrand, förbundsstyrelseledamot IOGT-NTO

IOGT-NTO:s pressjour

Orsakerna till att välja en nykter livsstil är många men en sak har vi gemensamt: Vi i IOGT-NTO vill skapa en miljö där friheten från alkohol är självklar och naturlig. Vår organisation har drygt 30 000 medlemmar över hela landet. Vi är en politiskt och religiöst obunden organisation och välkomnar alla som delar vår syn om människors lika värde och som vill leva ett helnyktert liv.

Barbara Wennerstrand invald i IOGT-NTO:s förbundsstyrelse.

Att sitta i förbundsstyrelsen är ett spännande sätt att få delta i utvecklingen av en av landets viktigaste folkrörelser. Att förnya och modernisera den fantastiska demokratirörelsen som IOGT-NTO är känns som en häftig utmaning.
Barbara Wennerstrand