Barbro ”Babben” Larsson ny Vit Jul-ambassadör

Idag släpps en ny hemsida för IOGT-NTO-rörelsens kampanj Vit Jul, framtagen av IOGT-NTO tillsammans med webbyrån Spiro. Den nya hemsidan gör det lättare för intresserade att få mer information om kampanjen, hitta lokala jullovsaktiviteter och se vilka som är ambassadörer för kampanjen. En av de nya ambassadörerna i år är Babben Larsson.

-          Hemsidor är en färskvara och i samband med att vi uppdaterade den grafiska profilen för Vit Jul ville vi även förnya hemsidan och göra det lättare för intresserade att både få information om kampanjen och engagera sig i den, säger Linda Tjälldén, verksamhetsutvecklare för Vit Jul.

Under december månad kommer hemsidan uppdateras med aktiviteter som IOGT-NTO-rörelsen bedriver under jullovet för barn och unga. Nya ambassadörer kommer också löpande läggas till. Med från start i år finns personer som tidigare stött kampanjen som Hillevi Wahl, Henry Bronett och Malin Wollin. En som gör premiär som Vit Jul-ambassadör i år Barbro ”Babben” Larsson.

-          Arbetet med ambassadörer är väldigt viktigt för att lyfta frågan om barns rätt till en Vit Jul i många olika kanaler och Babben Larsson är en fantastisk förebild för kampanjen, avslutar Linda Tjälldén.

Information om kampanjen Vit Jul och vilka som redan nu är offentliggjorda som ambassadörer finns på www.vitjul.se.

Kontakt:

Linda Tjälldén, verksamhetsutvecklare Vit Jul

Johnny Foglander, pressekreterare IOGT-NTO

Vit Jul genomförs för sjätte året i rad 2012 och är en kampanj som drivs av IOGT-NTO-rörelsens fyra förbund: IOGT-NTO, Ungdomens Nykterhetsförbund, IOGT-NTOs Juniorförbund och Nykterhetsrörelsens Scoutförbund. Kampanjens vision är att fler barn ska få en Vit Jul genom att lyfta fram barnens situation och behov i förhållande till vuxnas alkoholkonsumtion, speciellt kring julhelgen, att få fler vuxna att avstå alkohol under julhelgen och att genomföra alkoholfria aktiviteter för barn och unga.

Babben Larsson är en fantastisk förebild för kampanjen
Linda Tjälldén