• IOGT-NTO/

IOGT-NTO:s och Vårdförbundets båda vice ordförande i gemensamt utspel: ”Det behövs fler alkoholfria mötesplatser under Almedalsveckan”

Dagarna och kvällarna i Almedalen präglas av mingel med massor av alkoholhaltiga drycker. Alkoholen flödar både dagtid och kvällstid.

I tisdagskväll genomförde IOGT-NTO och Vårdförbundet ett gemensamt mingel som stack ut en del, eftersom det var helt alkoholfritt. Det bjöds bland annat på tropisk juice och pastasallad, som hade en rykande åtgång. Arrangemanget drog massor av folk, cirka 200 personer. - Det är väldigt viktigt att det finns helt alkoholfria mötesplatser, säger Anna Carlstedt och Ingrid Frisk. Almedalen behöver fler ”vattenhål”, så nästa år satsar vi säkert ännu mera på detta!

Anna Carlstedt berättar att IOGT-NTO genomför fyra helt alkoholfria mingel tillsammans med andra organisationer under Almedalsveckan, på onsdag ett med Läkarförbundet.

För mera information, kontakta David Rutström, pressekreterare IOGT-NTO. Tfn 073-372 62 15.