Jonatan Hjort blir ny VD för Miljonlotteriet

Miljonlotteriets styrelse har i samråd med ägaren (IOGT-NTO) beslutat att Jonatan Hjort tillträder som ny VD för Miljonlotteriet, detta sker med omedelbar verkan.

– Vi ser att Miljonlotteriet står inför nya utmaningar och tror att Jonatan Hjort med sin ledarerfarenhet är rätt person för uppdraget, säger Peter Moilanen, generalsekreterare IOGT-NTO. Hjort har både affärsmässig och ideell erfarenhet, vilket kommer till stor nytta i ett folkrörelseägt lotteri. Samtidigt har han varit chef, högsta chef och ordförande i ett antal organisationer och företag.

Närmast kommer Jonatan Hjort från en roll som CFO på IOGT-NTO. Han har även tidigare erfarenhet som VD för Tidningar i Norr AB och som styrelseordförande för IDEA, arbetsgivarorganisationen för ideella organisationer.

Jonatan Hjort efterträder Annika Nyberg.

Laura Luna
laura.luna@iogt.se

Peter Moilanen
Generalsekreterare IOGT-NTO
0733-72 62 12

IOGT-NTO har drygt 30 000 medlemmar över hela landet. Organisationen är politiskt och religiöst obunden organisation och välkomnar alla som delar vår syn om människors lika värde och som vill leva ett helnyktert liv.

Snabbfakta

Miljonlotteriets styrelse har i samråd med ägaren (IOGT-NTO) kommit överens om att Jonatan Hjort tillträder som ny VD för Miljonlotteriet, detta sker med omedelbar verkan.

Peter Moilanen, generalsekreterare IOGT-NTO