Maria Larsson till IOGT-NTO-rörelsens kongress

– Att Maria Larsson väljer att besöka IOGT-NTO-rörelsens kongresser är glädjande och visar att hon tar både oss och alkoholpolitiken på allvar, säger Sven-Olov Carlsson, förbundsordförande i IOGT-NTO. Invigningen äger rum på Katedralskolan i Uppsala, som också är centrum för kongressen senare i veckan. – Jag tycker att Maria Larssons insats hittills som folkhälsominister får godkänt, men det finns en rad punkter där regeringens kan göra mer. Fler och fler barn växer upp med missbrukande föräldrar och alkoholskadorna ökar, säger Sven-Olov Carlsson. Ett av kraven från IOGT-NTO är att frågan om Internethandeln får en snabb och bra lösning. Praktisk information: Tid: 4 juli, 14.30. Maria Larsson talar sedan på öppnandet klockan 15.
Plats: Rum 320, Katedralskolan, Skolgatan 2, Uppsala IOGT-NTO-rörelsens kongresser äger rum i Uppsala 4-8 juli. Omkring 1000 medlemmar i IOGT-NTO, Ungdomens Nykterhetsförbund och Junis finns på plats. Program och mer information finns på www.iogt.se/kongress2007.
Kontaktuppgifter: Sven-Olov Carlsson, förbundsordförande, 070-554 99 89 Pierre Andersson, tf pressekreterare, 070-593 18 07