• IOGT-NTO/

Pressinbjudan: 36 organisationer träffar Stockholms stad för att diskutera hur vi ska hjälpas åt för att nästa generation unga ska vara fria från kriminalitet och våld

Senast förra veckan sköts en man ihjäl i Stockholmsförorten Fittja. Nätverket Tillsammans mot våld och droger, som består av 36 organisationer, samlas nu för att träffa biträdande finansborgarrådet Anders Österberg i Stadshuset för ett rundabordssamtal.
-Vi kommer inte vänja oss och acceptera en samhällssituation med skjutningar och sprängningar, säger Sofia Modigh, IOGT-NTO och samordnare för initiativet.  Vi bjuder in media att komma och träffa organisationerna för att ta del av det arbete som pågår och hur diskussionen gått.

Temat för rundabordssamtalet kommer vara hur staden och civilsamhället tillsammans kan vara en stark kraft i dessa kristider.

IOGT-NTO, Sveriges Lärare, Mamma United, Svenska kyrkan, Stoppa skjutningen och QRUT är några av organisationerna som är med. De 36 organisationerna representerar cirka två miljoner människor.

Datum: tisdag 26 mars
Tid: kl. 14.30
Plats: Stadshuset
Anmälan görs till Anamika Bhasker: anamika.bhasker@iogt.se eller per telefon 076 109 40 63

Kontakt:

Anamika Bhasker
Politisk sekreterare
+46 76 109 40 63
anamika.bhasker@iogt.se

Nätverket Tillsammans mot våld och droger består av följande organisationer:
IOGT-NTO, Brottsofferjouren, Sveriges Lärare, Mamma United, Svenska kyrkan Stockholms stift, Islamiska förbundet Stockholms moské, Försoningsgruppen, Kriminellas revansch I Samhället, Unga KRIS, Svenska Narkotikapolisföreningen, Ungdomens Nykterhetsförbund, NBV, Junis, IOGT-NTO-movement, Nykterhetsrörelsens Scoutförbund, Stockholms Länsnykterhetsförbund, Avhoppare.nu, Akademikerförbundet SSR, Korpberget behandlingshem, BUFFF, QRUT – Aktivt föräldrastöd, Rinkeby Folkets hus , Stiftelsen KAN – Kurdên Anatoliya Navîn, Hela Människan i Stockholms län, MHF Haninge-Stockholm, Riksförbundet Narkotikafritt Samhälle, TULL-KUST, Stockholms stadsmission, Sveriges stadsmissioner, Nattvandring.nu, Blåuggla Trivselvandring, Stoppa skjutningen, LP-vännernas kamratförening, Kids Future, Parakletoz AB, Sveriges Blåbandsungdom.