Stödlinje håller öppet under julen

Pressmeddelande 2007-12-20

Stödlinje håller öppet under julen

Julen är en pressad tid för många människor. Det är också den tid på året då vi dricker mest alkohol. Därför håller stödlinjen för stora och små alkoholproblem öppet under julhelgen.

Till 020-80 80 80 kan man ringa med både stora och små frågor. Den som själv upplever att den dricker för mycket kan ringa, men också anhöriga som behöver råd och stöd i att hantera en nära anhörig.

På julafton, juldagen och annandagen är linjen bemannad klockan 14-20.

Stödlinjen finanseras av IOGT-NTO.

För mer information, kontakta: Anna Carlstedt, vice ordförande IOGT-NTO, 0708-78 09 33 Morgan Öberg, pressansvarig IOGT-NTO, 070-377 65 64

För pressbilder, se www.iogt.se/press

IOGT-NTO är Sveriges största nykterhetsorganisation med cirka 47 000 medlemmar i drygt tusen lokalföreningar över hela landet. Vår vision är ett samhälle, en värld, där alkohol och andra droger inte hindrar människor att leva ett fritt och rikt liv. Vi är en del av en världsomspännande folkrörelse, som inom sig samlar män och kvinnor utan hänsyn till ras, nationalitet, religion, social ställning eller politisk åskådning.