Stötta IOGT-NTO-rörelsens verksamhet med Sommarlovslotten

Nu kan du vara med och stötta IOGT-NTO-rörelsens sommarverksamhet. Genom att köpa Miljonlotteriets Sommarlovslott, där överskottet går direkt till sommarlovsaktiviteterna under 2014, så kan du på ett konkret sätt göra skillnad.

— Juni är här och med den alla landets skolavslutningar och starten för sommarlovet för alla barn och unga. Men för åtskilliga barn är sommarlovet inte den avkoppling och frihetsperiod den borde vara. Många barn lever i familjer med ett riskabelt alkoholbruk eller missbruk och i de familjer där alkoholen eller andra droger gör hemmasituationen jobbig kan sommarlovet bli en fälla mer än en frihet, säger Anna Carlstedt, ordförande för IOGT-NTO.

IOGT-NTO-rörelsen består av fyra förbund som alla bedriver olika typer av aktiviteter under sommaren och där man riktar sig mot olika målgrupper.

— Styrkan med att vi är många förbund är att vi kan bidra med något till alla, från barn- och ungdomsverksamhet till familjeläger där bland annat personer med ett tidigare missbruk får en möjlighet att samlas och umgås i alkoholfria miljöer, avslutar Anna Carlstedt.

Lottpriset för Miljonlotteriets Sommarlovslott är 20 kr och den kan köpas direkt på Miljonlotteriets hemsida www.miljonlotteriet.se

Anna Carlstedt, ordförande IOGT-NTO

IOGT-NTO är Sveriges största nykterhetsorganisation med cirka 32 000 medlemmar i drygt 800 lokalföreningar över hela landet.

För åtskilliga barn är sommarlovet inte den avkoppling och frihetsperiod den borde vara
Anna Carlstedt