Sverok flyttar till IOGT-NTO

Spelhobbyförbundet Sverok etablerar från och med februari 2013 ett kansli i Stockholm. Kansliet ligger i IOGT-NTO-huset på Stora Essingen i Stockholm, en samlokalisering som båda förbunden hoppas ska ge synergieffekter till de respektive verksamheterna.

- Vi är väldigt glada över Sverok blir ett nytt tillskott till IOGT-NTO-huset. Våra två förbund har många skärningspunkter och vi hoppas såklart att det här ska bli början på ett bra samarbete. Vi har jobbat mycket med att hitta en ideell organisation som kan komplettera oss och våra andra hyresgäster, till exempel LSU, och vi är säkra på att vi har hittat rätt, säger Mikael Premberg, servicechef för IOGT-NTO.

Allt sedan Sverok startade 1988 har Linköping varit säte för förbundskansliet. Sedan några år tillbaka har förbundet dock satsat stort på samverkan och påverkan. Detta har medfört ett större behov att komma närmare andra aktörer.

- Flytten är en viktig och naturlig del i vårt påverkansarbete. Med ett kontor i Stockholm blir det lättare för oss att träffa våra syskonorganisationer och att delta i möten med finansiärer, beslutsfattare och media, säger Johan Groth, förbundssekreterare Sverok. Vi är särskilda glada över att få sitta i IOGT-NTO-huset på Stora Essingen där vi direkt kommer i kontakt med flera ideella organisationer, både ungdomsförbund och andra.

Om Sverok
Sverok är Sveriges största ungdomsförbund. 135 000 medlemmar i 1 000 föreningar över hela landet samlar, utvecklar och sprider spelhobbyn. I Sverok startar och driver ungdomar sina egna föreningar på egna villkor och skapar verksamhet tillsammans. E-sport, LAN utgör de huvudsakliga verksamheterna bland många andra. Mer information finns på www.sverok.se

Mikael Premberg, servicechef, IOGT-NTO

Johan Groth, förbundssekreterare, Sverok

IOGT-NTO är Sveriges största nykterhetsorganisation med cirka 32 000 medlemmar i drygt 800 lokalföreningar över hela landet.

Flytten är en viktig och naturlig del i vårt påverkansarbete
Johan Groth