”The Goldie Awards” prisar IOGT-NTO-kampanjer

Nyligen stod det klart att IOGT-NTO-rörelsens kampanj Vit jul och IOGT-NTO:s valkampanj från 2014, Alkoholstör, båda kammat hem priser i den internationella tävlingen för politiska kampanjer ”The Goldie Awards”. Vinnarna utses av en branschjury. Både Alkoholstör och den vinnande kampanjfilmen för Vit jul har tagits fram av kampanjbyrån Reform Act.

— Vit jul är en kampanj som växt och blivit allt starkare för varje år sedan starten för nio år sedan. Våra ideella har ett enormt engagemang och lägger en stor del av sin tid på den här kampanjen, så att få den här typen av bekräftelse och erkännande för Vit jul känns fantastiskt, säger Lisa Greve, projektledare för Vit jul-kampanjen.

Vit jul tog hem en Golden eagle i kategorin ”Overall Campaign Excellence: International – TV/Video” för kampanjfilmen ”Bakom Selfien”, medan Alkoholstör vann kategorierna ”Overall Campaign Excellence: International - Digital/Internet” samt ”Use of Humor Excellence - Digital/Internet”.

— Alkoholstör var en kampanj som kombinerade de bästa möjligheterna med digitala plattformar tillsammans med styrkan i en folkrörelse. Genom kampanjen nådde vi nästan alla som kandiderade till riksdagen och det är på många sätt en unik kampanjsatsning, säger Linda Engström, kommunikations- och påverkanschef för IOGT-NTO.

Lisa Greve, Projektledare för Vit jul-kampanjen
Tel: 0701-90 84 13

IOGT-NTO är Sveriges största nykterhetsorganisation med cirka 32 000 medlemmar i drygt 400 lokalföreningar över hela landet.

Linda Engström