Förändring av antalet aktier och röster i K-Fast Holding AB (publ)

Antalet aktier i K-Fast Holding AB (publ) (”Bolaget”) uppgår per den 28 mars 2024 till 245 151 168 aktier, fördelat på 22 500 000 aktier av serie A och 222 651 168 aktier av serie B. Det totala antalet röster i Bolaget uppgår per den 28 mars 2024 till 335 151 168.

Ökningen av antalet aktier och röster i Bolaget är föranledd av den riktade nyemissionen om 5 820 000 aktier av serie B som styrelsen i Bolaget beslutade om den 13 mars 2024 och som nu har registrerats hos Bolagsverket.

Denna information offentliggörs enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2024 kl. 18.00 CET.

K-Fastigheter är mer än ett fastighetsbolag. Genom en integrerad process bygger vi vår verksamhet i de fyra affärsområdena projektutveckling, prefab, bygg och förvaltning. Vår prefabverksamhet drivs i dotterbolaget K-Prefab som också säljer på den externa marknaden. För att öka kostnadseffektiviteten och korta byggtiderna har K-Fastigheter valt att arbeta med tre egenutvecklade koncepthus som uppförs för egen förvaltning. K-Fastigheter erbjuder nära 4 900 bostäder från Köpenhamn i söder till Gävle i norr och utvärderar löpande nya marknader. Som hyresvärd strävar vi efter att skapa attraktiva hem med hög trivselfaktor. Koncernens fastighetsbestånd har ett bokfört värde om 14,9 miljarder kronor. Årligt hyresvärde i färdigställt bestånd uppgår till 661 miljoner kronor. Sedan november 2019 handlas bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm (kortnamn: KFAST B). Läs mer på k-fastigheter.com