K-Fastigheter köper fastighet med 38 hyresrätter i Hässleholm

K-Fastigheter har förvärvat en bostadsfastighet med sammanlagt 38 hyreslägenheter i centrala Hässleholm.

K-Fast Holding AB (”K-Fastigheter”) har förvärvat fastigheten Badaren 10 i centrala Hässleholm. Fastigheterna är byggda 1967 och innehåller 38 hyreslägenheter.

”Huset innehåller lägenheter, samt tre lokaler och parkeringsgarage med 42 p-platser. Adressen är Östergatan 29/Vallgatan 28–30, i ett område där K-Fastigheter äger flera hyreshus”, säger Martin Johannesson, chef för K-Fastigheters affärsområde Förvaltning. ”Vi kommer löpande att höja boendestandarden enligt vårt K-Fast 2.0-koncept, vilket bland annat innebär ny teknisk standard och uppdaterade ytskikt i lägenheterna.”

Uthyrningsbar yta uppgår till 1 928 kvadratmeter för bostäder och 348 kvadratmeter för lokaler, med årligt hyresvärde om cirka 2,3 mkr. Tillträde har genomförts idag, 1 mars 2022. Säljare är en grupp av privatpersoner.

Martin Johannesson, chef affärsområde Förvaltning e-post: martin.johannesson@k-fastigheter.se, telefon: 010 209 61 41

K-Fastigheters målsättning som fastighetsägare är att skapa attraktiva hem med hög trivselfaktor. Koncernens verksamhet omfattar aktiv fastighetsförvaltning, projektutveckling och byggnation i egen regi. För att öka kostnadseffektiviteten och korta byggtiderna har K-Fastigheter valt att arbeta med tre egenutvecklade koncept­hus som uppförs för egen förvaltning. K-Fastigheter erbjuder omkring 2 750 bostäder på flera orter i Öresunds­regionen, Småland och västra Sverige samt utvärderar nya marknader i takt med ökad produktions­kapacitet. Koncernens fastighetsbestånd har ett bokfört värde om 9,6 miljarder kronor med ett årligt hyresvärde uppgående till omkring 330 miljoner kronor. Sedan november 2019 handlas bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm (kortnamn: KFAST B). Läs mer på k-fastigheter.com

K-Fastigheter har förvärvat fastigheten Badaren 10 i centrala Hässleholm. Fastigheterna är byggda 1967 och innehåller 38 hyreslägenheter.

Martin Johannesson, chef för K-Fastigheters affärsområde Förvaltning