Extra bolagsstämma i K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ)

Vid extra bolagsstämma i K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) den 16 januari 2020 beslutades om ändring av bolagsordningen i enlighet med styrelsens förslag. Ändringen medför att lösenbeloppet för varje inlöst preferensaktie vid styrelsebeslut om minskning av aktiekapitalet höjs från 325 kronor till 350 kronor jämte eventuellt tillkommande belopp som följer av bolagsordningen.

Därutöver innebär beslutet om ändring av bolagsordningen att ett antal redaktionella och språkliga förändringar genomförs i bolagsordningen. I ljuset av att Svensk kod för bolagsstyrning inte medger att suppleanter för bolagsstämmovalda styrelseledamöter utses, stryks möjligheten att utse styrelsesuppleanter ur bolagsordningen.

Bolagsstämmans beslut överensstämmer med det förslag som presenterades i kallelsen. Styrelsens fullständiga förslag avseende ändring av bolagsordningen finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.k2a.se.

Johan Knaust, VD K2A, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se

Christian Lindberg, CFO K2A, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se

Patrik Linzenbold. IR-ansvarig K2A, 0708-25 26 30, patrik.linzenbold@k2a.se

Denna information är sådan information som K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 16 januari 2020 kl. 14.30

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, utvecklar och långsiktigt förvaltar hyresrätter för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Fastighets- och projektportföljen, inklusive markanvisningar, uppgår till cirka 6 000 bostäder. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är listad på Nasdaq Stockholm.