K2A emitterar framgångsrikt gröna obligationer om 400 miljoner kronor

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) (”K2A” eller ”Bolaget”) har framgångsrikt emitterat gröna seniora icke-säkerställda obligationer om 400 miljoner kronor under Bolagets existerande MTN-program. Obligationerna har en löptid om 3,5 år och en rörlig ränta om 3 månader STIBOR plus 300 baspunkter och slutgiltigt förfall den 1 april 2025. Emissionen möttes av stor efterfrågan med intressen från hela Norden. K2A avser att ansöka om upptagande till handel av de nya obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista för hållbara obligationer.

Ett belopp motsvarande emissionslikviden kommer att användas i enlighet med Bolagets gröna ramverk, vilket innebär finansiering eller refinansiering av gröna fastigheter samt investeringar i energieffektiviseringar.

Arctic Securities, Nordea Bank Abp och Swedbank AB (publ) har agerat ’joint bookrunners’ i samband med obligationsemissionen.

Johan Knaust, VD, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se
Christian Lindberg, vice VD, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se

Ola Persson, CFO, 070-832 99 93, ola.persson@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB - det gröna fastighetsbolaget - förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.