K2A erhåller godkännande från obligationsinnehavarna i de skriftliga förfarandena avseende utestående medium term notes emitterade under Bolagets MTN-program

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) ("Bolaget" eller "K2A") hänvisar till det pressmeddelande som publicerades av Bolaget den 20 maj 2024, enligt vilket K2A har initierat skriftliga förfaranden avseende sina utestående medium term notes med lånenummer 101 (ISIN: SE0013360278), 102 (ISIN: SE0013104791) och 103 (ISIN: SE0013360690) ("Obligationerna") emitterade under Bolagets MTN-program (de ”Skriftliga Förfarandena”).

Som beskrivs i kallelserna till de Skriftliga Förfarandena daterade 20 maj 2024 (”Kallelserna”) initierades de Skriftliga Förfarandena för att erhålla obligationsinnehavarnas samtycke till att, bland annat, senarelägga varje Obligations ursprungliga förfallodag med 1,25 år samt göra vissa andra villkorsändringar som framgår i helhet av Kallelserna (”Förslagen”).

K2A meddelar idag att ett tillräckligt antal röster har erhållits för att uppnå kvorum och att en tillräcklig majoritet av de röstande obligationsinnehavarna har röstat för Förslagen i de Skriftliga Förfarandena. Obligationsinnehavarna har därmed godkänt Förslagen och Nordic Trustee & Agency AB (publ) har följaktligen idag avslutat de Skriftliga Förfarandena.

Villkorsändringarna för Obligationerna kommer att träda i kraft efter uppfyllandet av de villkor för ikraftträdande som framgår av Kallelserna och de ändrade villkoren kommer att göras tillgängliga på Bolagets hemsida (https://investerare.k2a.se/sv/mtn-program) (”Ikraftträdandedagen”).

Under förutsättning att Ikraftträdandedagen inträffar kommer consent fee och early bird fee betalas ut till berättigade obligationsinnehavare i enlighet med Kallelserna. Betalningarna kommer att genomföras inom 15 bankdagar efter Ikraftträdandedagen och detaljer avseende betalningarna kommer att publiceras i ett separat pressmeddelande efter Ikraftträdandedagen.

Vänligen kontakta Nordea Bank Abp eller Swedbank AB (publ), som agerar solicitation agents, avseende eventuella praktiska frågor kring de Skriftliga Förfarandena.

Christian Lindberg, vice vd, 070-723 39 48, christian.lindberg@k2a.se
Ola Persson, CFO, 070-832 99 93, ola.persson@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB - det gröna fastighetsbolaget - förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.